Waarom Guerilla Marketing?
Traditionele media versnipperen of bereiken de beoogde doelgroep
niet meer, niet effectief in ieder geval. Guerrillamarketing biedt de
beste kansen voor “betrokkenheid” en steeds meer bedrijven beseffen dit.

Maar wat is Guerrillamarketing precies?
Een strategische doordachte overval via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op een originele relevante manier en op het juiste moment bij de juiste doelgroep sympathie en een onvergetelijk Wauw‐effect opwekt voor een merk, mening, dienst of product  (bron: Guerrilla Marketing, Cor Hospes)

Free Publicity
Vaak is het genereren van het directe bereik op straat niet eens het primaire doel, de Free Publicity die een gek verhaal kan opleveren, is vaak nog veel interessanter.

Waar moet goede guerrilla marketing aan voldoen?
Volgens Hospes aan het onderstaande:

1) Originaliteit: Zowel inhoudelijk als qua mediakanaal
2) Het onverwachte en onvoorspelbare. De actie is een soort overval.
3) Bereik. Dat creëer je door middel van buzz of redactionele aandacht.
4) Relevantie. De actie moet aansluiten op de kernwaarden van het product of het merk, en worden doorvertaald naar de doelgroep.
5) Timing. Guerrillamarketing is op z’n sterkst wanneer het inspeelt op de actualiteit.
6) Sympathie. Zorgt voor een wauw effect.


Zaken waar Ambush Media graag in adviseert en meedenkt!!